Tato forma náboru se podle referencí našich klientů stala velmi účinnou. Rádi se na nás obrací opakovaně a společně hledáme nejvhodnější místa a typy nosičů, které budou pro splnění jejich požadavků nejúčinnější. Nesporně nejvyužívanějším kanálem pro nábor zaměstnanců jsou dnes specializované webové stránky. Jejich slabou stránkou je však neschopnost zasáhnout některé cílové skupiny (ne všichni tráví volný čas na internetu). Zároveň obsazování většího počtu dělnických pozic může být v online prostředí poměrně drahé . Například pokud klient hledá své zaměstnance v menším městě, zásah generovaný internetovým portálem je poměrně široký, ale zdaleka ne přesně cílený. Vhodně zvolený formát venkovní reklamy v daném městě dokáže přinést informaci přesně na místo, kde se cílová skupina pravidelně pohybuje nebo kudy pravidelně projíždí. Pokud chce klient komunikovat benefity jako příspěvek na dopravu, podnikové ubytování nebo třeba možnost využívání svozových autobusů, stává se použití billboardů nebo jiných formátů v cílových místech ideálním nástrojem, jak tuto informaci přinést těm potenciálním zaměstnancům, kteří by jinak práci ve „vedlejším“ městě vůbec nehledali, ani o ní neuvažovali.
Koho do svého kolektivu hledáte?
Náborové kampaně ve venkovní reklamě jsou velice specifické a je potřeba k nim přistupovat individuálně. Vždy záleží především na cílové skupině, kterou potřebuje klient oslovit. Pokud hledá např. řidiče, hledáme pro své klienty plochy především podél silnic nebo u čerpacích stanic, kde je zásah cílové skupiny nejpravděpodobnější. Pokud klient hledá zaměstnance do výroby (technik, dělník, skladních apod.), je vhodné zaměřit se na veřejnou dopravu, kterou cílová skupina často využívá, obchodní centra (u některých jsou omezení inzerce náborových kampaní, takže vždy prověřujeme možnosti konkrétního místa), případně na sídliště s velkým počtem obyvatel a tedy vysokým potenciálem.
Kde zaměstnance hledáte?
Pokud náš klient hledá zaměstnance do lokální firmy a nemá programy pro podporu dojíždění, nejlepší volbou jsou plochy přímo ve městě. Může se jednat o CLV na hlavní autobusové zastávce, Letáky v místní MHD nebo billboard na průtahu městem. Pokud je pozice vhodná i pro absolventy, může být správným řešením použití rámečků přímo v prostorách učilišť, středních či vysokých škol. Tady je potencionální zásah cílové skupiny největší.
V případě větších měst je zásah cílové skupiny složitější. Je potřeba důkladně promyslet, kde bude nejvhodnější hledat a také, jak dlouho klient očekává, že bude hledání probíhat. Pro měsíční kampaně zůstávají nevhodnějším formátem billboardy a CLV na správných místech, případně letáky uvnitř dopravních prostředků. Pokud se jedná o dlouhodobé nebo opakující se hledání, stojí za zvážení i možnost exteriérových polepů na prostředcích MHD. Je zde sice dražší výroba (tisk a polep), ale získáme tím nepřehlédnutelné místo pro svou nabídku práce.
Jak se prezentovat ve venkovní reklamě?
Zlatým pravidlem venkovní reklamy je, že „méně je více“. Každý formát „unese“ jiné sdělení s ohledem na dobu, jakou je jeho působení člověk vystaven. Sdělení na billboardech by mělo být nejstručnější – Kdo, koho hledá, co nabízí za největší benefit. Na CLV již můžeme uvést i popis obsazované pracovní pozice, případně vypsat více firemních benefitů (důvodů proč nastoupit).
Kolik to stojí?
Pokud se rozhodnete využít OOH reklamu pro nábor svých zaměstnanců, je pro nás klíčové znát potřeby klienta a jeho finanční možnosti. Například kvalitní billboard se dá pronajmout již od 4.000 Kč bez DPH za měsíc, CLV od 5.500 Kč bez DPH za měsíc. Cenu konkrétní plochy ovlivňuje spousta faktorů (velikost, lokalita, délka pronájmu atd. ) a každý formát má své výhody i nevýhody. Rádi konzultujeme podobu sdělení a volbu reklamních formátů s každým, kdo je ochotný naslouchat. Naším cílem je pomoci klientům s celkovým pojetím kampaně pro dosažení maximální efektu, ne jen pronajmout reklamní plochy.